Invitasjon til frokostmøte 8 april 2015
Solid fagkunnskap
= god butikk
Vi har alle opplevd å møte butikkselgere som kan for lite om
det de skal selge, og kjenner for dårlig til hvilke egenskaper og nytte
produktene har for meg som kunde. Dette er helt avgjørende for å skape tillitt
i salgssituasjonen. En bransje der dette er ekstra viktig er apotekbransjen. På
dette møtet har vi vært så heldige å få med oss Norges største apotekkjede,
Apotek 1, som skal fortelle om hvordan de lærer opp og trener sine
medarbeidere. I tillegg til dette vil Øyvind Stige fra business intelligence
selskapet September BI fortelle om hvordan opplæring og utvikling av
medarbeidere ute i kjeden kan settes i system og måles på linje med andre
nøkkeltall i kjeden. Program 8 april 2015
Mål opplæring og trening på lik linje med andre nøkkeltall
Øyvind Stige, daglig leder September BI
Oppfølging av nøkkeltall som omsetning, bruttofortjeneste,
lønnsprosent, konverteringsgrad osv. er viktig for å holde oversikt over
om butikken går bra, og om man eventuelt må gjøre endringer eller tiltak for å
bedre lønnsomheten. Men, er alle ansatte ute i butikkene oppdatert i forhold nye
produkter, sesonger, kampanjer osv.? Og hva er evt sammenhengen mellom dette og
økonomiske nøkkeltall? Øyvind Stige vil i dette foredraget fortelle og vise
hvordan man kan følge opp opplæring ute i butikk på lik linje med andre
nøkkeltall.
Opplæring og trening i Apotek 1
Liv Hilsen, opplæringssjef Apotek 1
_________________________________________________________________________
Praktiske opplysninger
Tid: Onsdag
8 april 2015 kl.08:30 – 10:00
Sted: Didac as, Lilleakerveien 2B, Oslo
Påmelding: pr. epost firmapost@didac.no innen 6 april 2015
Sted: Didac as, Lilleakerveien 2B, Oslo
Påmelding: pr. epost firmapost@didac.no innen 6 april 2015
Arrangementet
er gratis, enkel servering